Droższy transport LNG
Wprowadzenie restrykcyjnych norm emisji i zanieczyszczenia wpłynie na techniczną restrukturyzację transportu morskiego, który ma zwiększyć wykorzystanie LNG jako paliwa żeglugowego. Zamyka się stary i otwiera nowy biznes, do którego duże koncerny przygotowują się od kilkunastu lat.
Międzynarodowa Organizacja Morska zamierza do 2050 r. obniżyć emisję CO2 w transporcie morskim, o co najmniej 50%, w stosunku do jej poziomu z 2008 r. Zużycie paliwa w sektorze odpowiada tylko za 2,2% całkowitego światowego zanieczyszczenia, jednakże może wpłynąć na podwyżki w globalnej skali. Obowiązek redukcji wynika z regulacji europejskich i umów międzynarodowych, które mają wpływ na wzrost zainteresowania LNG jako paliwem do transportu morskiego. Prawie wszystkie kraje w obszarze SECA (M. Północne i M. Bałtyckie) uruchomiły specjalne programy promujące rozwój nowej infrastruktury, niestety w Polsce mamy spore opóźnienia w stosunku do konkurencji.
Pełna treść dostępna tylko dla subskrybentów